کفش

کفش مناسب برای کاهش درد زانو

کفش مناسب برای کاهش درد زانو

کفش مناسب برای کاهش درد زانو

به گزارش کوکوهوم ،برای افراد مبتلا به زانو درد، انتخاب کفش و سایز مناسب، مهم تر از انتخاب رنگ یا مدل آن است. این به دلیل آن است که کفش می تواند سلامت زانو را تحت تاثیر قرار دهد. دکتر استیون استوچین مدیر جراحی ارتوپدی بیمارستان نیویورک می گوید: نشان داده شده است که نوع کفشی که شما می پوشید، می تواند بر فشار و وزن وارده بر روی مفاصل زانو اثر بگذارد و درد زانوی شما را بهتر یا بدتر سازد. برای به حداقل رساندن درد زانو و خرید کفش مناسب، نکات زیر را بخاطر بسپارید:

1- به دنبال کفش های راحت باشید

این کفش ها از وارد شدن ضربه به زانو ها جلوگیری میکنند. دکتر استوچین می گوید: این کمی مانند راه رفتن روی بالش است. کفشی با کفی مناسب می تواند تاثیر ضربه پا به زمین را جذب کند و از آسیب بیشتر به زانو جلوگیری کند. کفش هایی که کفی نرم دارند نیز، باعث کاهش تاثیر راه رفتن روی سطوح سخت مانند پیاده روهای بتونی می شود.

2- کف پا را بررسی کنید

شرکت هایی وجود دارند که قوس کف پا را بررسی می کنند. (برای افرادی که قوس کف پا را از دست داده و کف پای صاف داشته و یا برعکس دارای قوس بیش ازحد پا هستند). دکتر الیزابت کورتز متخصص درمان و حفاظت پا در شیکاگو و سخنگوی انجمن متخصصین درمان و حفاظت پا در امریکا می گوید: قوس بیش از حد باعث می شود که هربار که پا به زمین می رسد، پا و زانو به سمت داخل چرخانده شوند.

این چرخش به درون می تواند باعث فشار و درد در زانو شود. اگر کفش های قدیمی شما در طرف داخلی و پاشنه ها به سمت داخل سائیدگی بیش ازحد دارند، می تواند نشانه ای باشد که شما قوس کف پای بیش از حد دارید.

3- کفش های ورزشی را در نظر بگیرید

علاوه بر انعطاف پذیری اضافی، کفش طراحی شده برای دویدن و تناسب اندام، اغلب ویژگی هایی برای کنترل حرکت و ثبات دارد. نمونه هایی از این ویژگی ها شامل کفش هایی است که پاشنه پا را کاملا در حفاظ خود قرار می دهد، کناره های جانبی آن برای حمایت جانبی است، و کفی های مناسبی برای کمک به نگهداری پا در موقعیت درست در زمان راه رفتن، ساخته و در درون آن قرار دارد.

4- از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید

این کفش ها ممکن است شیک به نظر بیایند، اما به سلامت زانو آسیب می رسانند. دکتر استوچین می گوید: مطالعات نشان می دهد که پاشنه های بلند به کاسه زانو فشار زیادی وارد می کند و باعث آسیب زدن به زانو و ایجاد درد شدید در آن خواهد شد.

در حقیقت در مطالعه ای از هاروارد از مصرف کنندگان کفش های پاشنه بلند، نشان داده شد که نیروی وارده بر زانوی زنانی که کفش های پاشنه بلند می پوشند، نسبت به زنانی که کفش صاف یا تخت می پوشند، 23 درصد بیشتر بود.

5- می توانید با اعتدال و میانه روی از کفش های با پاشنه متوسط و مطابق مد استفاده کنید

البته به خاطر داشته باشید که حتی کفش هایی با پاشنه متوسط نیز می توانند باعث فشار بر روی زانو شوند. محققان دانشگاه ویرجینیا یک تحقیق تصادفی کنترل شده را با زنانی که کفش های پاشنه 3 سانت در مقایسه با زنانی که کفش های پاشنه تخت می پوشیدند، انجام دادند. نتایج نشان داد که فشار بر روی زانو ی در مصرف کنندگان کفش های پاشنه 3 سانت 14 درصد بیشتر بود.

کفش مناسب برای کاهش درد زانو

6- یک کفی داخل کفش بگذارید

کفش های ارتوتیک Orthotics (دارای قالب و کفی) به وسیله گذاشتن یک کفی نرم می توانند به کاهش درد زانو کمک کنند. دکتر کورتز می گوید: انواع خاصی از کفش های ارتوتیک می توانند همچنین، پا را در موقعیت مناسب ثابت نگه داشته و موجب کاهش چرخش به سمت داخل می شوند.

بررسی اخیر دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در مورد این موضوع به این نتیجه رسیده است که برآمدگی چپ این گونه کفش ها (قسمت بیرونی کفی) باعث بهبود نشانه های بیمارانی که مبتلا به استئو آرتریت دردناک و ناتوان کننده زانو هستند، خواهد شد.

این کفش ها در بسیاری از فروشگاه ها فروخته می شوند. همچنین این کفش ها می توانند توسط متخصصین درمان و حفاظت از پا ها، برای افرادی که دچار مشکل زانو هستند، طراحی و ساخته شود. اگر بتوانید پا را به درستی بچرخانید، زانوی شما نیز سود خواهد برد. انتخاب کفش مناسب، می تواند به شما در فعالیت های روزانه کمک کند تا با پاهایی راحت و درد کمر کمتر، اوقات آرامی داشته باشید.

منبع:hidoctor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *